söndag 5 december 2010

Hemsidestankar

Har fnurlat lite med wix-sidan. Vad otroligt svårt det är att få till en SNYGG sida. Just nu känns sidan rörig och fotona på elevarbetena är jättefula. Jag fotade snabbt men jag måste nog ta nya bilder och verkligen försöka få till dem och kanske till och med bearbeta dem i Photoshop. Imorgon ska jag bara jobba med Photoshop för snart tar mina 30 dagar slut. Får en gammal version installerad på en elevdator snart. Jag längtar efter 14-15 december då kommer en konstnär och arbetar med mina profiltjejer, jag hoppas de kommer att tycka om projektet. Googla gärna på Stanislav Lux (han har inte nån hemsida) Anni fixade facebook-grupp, det är bra och nu får man fundera över hur vi kan använda den på bästa sätt. Enklare än att gå in på allas bloggar även om det är kul och inspirerande.

5 kommentarer:

  1. Hej Maarit!
    Befinner mig idag där du var för några veckor sedan. Hade tänkt nöta Photoshop men får inte in programmet. Känner att jag är alldeles för okunnig i det. Hoppas Annika kör intro för oss nästa vecka också.
    Ska gå in och kolla din weebly sida. Har liknande tankar när det kommer till att göra något användbart på jobbet.
    Hälsningar Maja

    SvaraRadera
  2. Hej Maarit!

    OK. Nu förstår jag, du har arbetat i Wix istället för den andra adressen i Weebly.Jag hade nämligen kopierat din andra adress och har sedan dess titt som tätt varit inne och tittat där. Men nu ser jag att du har gjort ett kanonjobb med din hemsida på Wix! Den är verkligen lekfull och vad kul när bilderna är klickbara och att vissa bilder har tecknade kanter och att det ochså finns rörliga figurer- dödskallen tex- ha-ha:)

    Jag har inte arbetet eller ens provat Wix-verkar finnas mer möjligheter till att göra det mer personligt och dyl. Passar väldigt bra till de årskurser som du jobbar med!'

    MVH Annelie

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarer!
    Maja, jag skrev på din blogg, fortsätt leta i datorn och klicka här och där, kanske den dyker upp!
    Anneli; det var väldans snälla ord! Det är jobbigt när självförtroendet sviktar och jag inte riktigt vet vad jag tycker är snyggt. Jag ska försöka få den att se lite proffsigare ut, funkar kanske nu för elever...
    Lycka till med självstudierna!
    Maarit

    SvaraRadera
  4. Hej
    Du är på rätt spår. Du har stukturen klar och väljer editor (uppläggare, weebly) efter hur du vill att din webbresurs ska fungera. Får du tid gå ut och kolla Dreamweaverfilmerna.

    Bra jobb!
    /måns

    SvaraRadera
  5. Hej Maarit! Nu har jag också tittat på din Wix-sida; jag tycker den är tydlig, inspirerande och ger ett väldigt positivt intryck! Ses på måndag!

    SvaraRadera