måndag 28 februari 2011

Bildanalys, bildsamtal mm

Nu har jag fastnat. Jag vet inte hur jag ska använda dessa två dagar på bästa sätt. Har skrivit texten till nästa tillfälle, vet inte vad mer förväntas inför den. Vill inte hålla på med hemsidan idag, fast den behöver snyggas till, inväntar inspiration. I helgen målade jag akvarell med barnen, vi tittade på Georgia O'Keeffes stora blommor och målade lite så. Sen pratade vi om Gaddaffi och målade ett varsitt porträtt av honom. Jag har fått en kamera så kanske är det den jag ska koncentrera mig på.

5 kommentarer:

  1. Georgia O´Keeffes blommor är fantastiska!
    Själv har jag tänkt att jag ska formulera en sumopaintuppgift till mina elever att göra efter sportlovet. Vi får se vad det blir. Ska skriva text också. Som du redan gjort! Så bra!

    SvaraRadera
  2. sitter också fast. Ska inte få panik...
    Fick ni inte någon klarhet i vad som förväntas av oss förutom en text på ca tre sidor?
    Lyckliga dig som är klar.

    SvaraRadera
  3. Jag var inte med på tisdagen, så jag vet inte heller! Har kastat ut frågan på facebook, inget svar än...
    Ha det bra!
    Maarit

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är klar med skrivningen! Bra jobb! Jag var inte i Stockholm förra omgången. Jag vet inte riktigt vad det är vi ska lämna in. Jag har läst boken, sedan tänker jag mig att jag får klarhet i vår uppgift om bildsamtal och bildanalys på måndag. Jag får göra mitt i efterhand- en rest. Kommer du på måndag? Vi ses?

    SvaraRadera
  5. Hej
    Har varit ute och tittat på din bildresurs. Jag vet inte hur mycket som är klart på sidan – här kommer några synpunkter;
    Bra struktur på sidan. Lättnavigerat!
    Bildernas kvalitet (upplösning/skärpa) Här skulle du behöva jobba mer med intensitet/kontrast (Photoshop)
    Du har på de flesta sidor bestämt var rubrik och brödtext ska ligga, det är bra. Du skulle kunna jobba lite mer med textlayouten. Om du använder dig av tabeller skulle du kunna ha två spalt. Sedan bör man kanske ladda själva uppgiftssidorna så de blir lite mer säljande/intressanta.
    Mycket bra jobb!

    Bra jobb!
    /Måns

    SvaraRadera