måndag 22 november 2010

Photoshop, where are you??!!

Jahapp, det var ett tag sen jag skrev här, tappade lite fart då jag inte riktigt fortfarande vat vad jag ska ha bloggen till för att hjälpa mig i mitt arbete. Förra veckan började vi med dreamweaver, det var roligt! Plötsligt kunde jag se framför mig hur en sån hemsida skulle kunna se ut. Måns bad oss tänka över antalet 'klick' det kan ta för att navigera sig runt på en sådan hemsida. Det tål verkligen att tänkas på. Jag vill skapa en sida där de arbetsområden vi arbetar med finns samt kursplaner och elevgalleri.Den här veckan ska jag fota lite elevarbeten som jag ska kunna ha på sidan. Jag har nu flera gånger försökt ladda ner provversion av Photoshop och jag kan inte öppna den!! grr. Tittade på Moderskeppets instruktionsfilmer och de är ju såå inspirerande!! Jag måste nog ta med datorn till Sthlm om jag inte lyckas.

4 kommentarer:

  1. Jag gjorde det!!! Har provat och provat, inte fattat, kan inte dataspråket och sen tryckte jag på en massa ikoner här och där, sen fanns den bara där helt plötsligt!! Nu ska jag äta och sen tyvärr ska jag ha utvecklingssamtal, jag som bara vill sitta här vid datorn!

    SvaraRadera
  2. Ja, just det. Tänk om man skulle förstå dataspråket lite mer. Men det är väl det vi ska bli bättre på. Funderar också på hemsidan, hur jag ska lägga upp den. Till nästa vecka är vi förhoppningsvis klokare?

    SvaraRadera
  3. Hej Maarit! Vilken fin blogg du har! Tilltalande med alla bilder och rutor. Är fortfarande inte så nöjd med min egen sidas utseendet men lägger inte så mycket tid på den aspekten längre. Försöker tänka på hemsida med (tror jag) Weebly istället.
    Hälsningar Maja
    (PS. Hur fick du in fotot på "sidhuvudet?"

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Kul med respons!Jag skäms, har inte varit ute på bloggarna i veckan som jag brukar, lite annat kom emellan.
    Maja: Jag använder Design funktionen och klickar på bild tror jag...
    Ses imorn!

    SvaraRadera